Jak odebrać usunięty pojazd? - w przypadku stwierdzenia braku pojazdu w miejscu zaparkowania należy się upewnić, czy pojazd nie został usunięty na parking strzeżony.
Właściciel informację o ewentualnym usunięciu pojazdu otrzyma pod numerem alarmowym Straży Miejskiej 986, który poinformuje Państwa szczegółowo o sposobie odebrania pojazdu.
Usunięcie pojazdu może nastąpić w przypadku zaparkowania auta niezgodnie z określonymi przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym.
Kiedy pojazd zostanie usunięty przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej?
Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchudrogowym art. 130a. 1. pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:
- Pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu.
- Pozostawienia pojazdu nieoznakowanego kartą parkingową, w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby niepełnosprawnej o obniżonej sprawności ruchowej.
- Pozostawienia pojazdu w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela.
Natomiast od usunięcia pojazdu odstępuje się, jeżeli przed wydaniem dyspozycji usunięcia pojazdu lub w trakcie usuwania ustaną przyczyny jego usunięcia. Jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu spowodowało powstanie kosztów, do ich pokrycia jest obowiązany właściciel pojazdu.
Pojazd usunięty z drogi umieszcza się na parkingu strzeżonym do czasu uiszczenia opłaty za jego usunięcie i przechowywanie. Wydanie pojazdu następuje po okazaniu dowodu uiszczenia opłaty.
Opłaty związane z usunięciem oraz przechowywaniem pojazdu ustala stosowna Uchwała Nr X/179/2019 Rady Miasta Gliwice z dnia 28 listopada 2019 roku w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na parking strzeżony
https://bip.gliwice.eu/pub/uchwaly/12975.pdf
Co należy zrobić, gdy pojazd został usunięty?
- Informację o usunięciu z drogi pojazdu właściciel pojazdu uzyska dzwoniąc do dyżurnego Policji 997, lub do dyżurnego Straży Miejskiej 986.
- Z chwilą uzyskanie informacji, że pojazd został usunięty w wyniku wydania dyspozycji przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej w Gliwicach należy udać się do jej siedziby przy ul. Bolesława Śmiałego 2a, w godzinach od 7:00 do 22:00.
- Kierowca musi posiadać przy sobie:
- prawo jazdy
- dowód rejestracyjny usuniętego pojazdu.
W jednostce strażnik miejski podejmuje czynności służbowe związane z wykroczeniem popełnionym przez kierowcę pojazdu oraz wydaje kierowcy „Zezwolenie na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego”, który znajduje się w Gliwicach przy ul. Toruńskiej 8, tel. 32 300-62-92.
UWAGA !!!
Właściciel lub osoba posiadająca prawo do dysponowania pojazdem, chcący odebrać pojazd z parkingu jest zobowiązany uregulować należność za holowanie oraz za czas przechowywania pojazdu na parkingu w kasie Urzędu Miasta Gliwice ul.Zwycięstwa 21 lub wykonując przelew na rachunek bankowy:
ING Bank Śląski SA nr 03 1050 1230 1000 0022 7694 9514
W tytule przelewu wpisujemy: opłata za usuwanie pojazdów z dróg na parking strzeżony oraz przechowanie pojazdu o numerze rejestracyjnym pojazdu.............. .
Za usunięcie pojazdu z drogi w przypadkach określonych w art. 130a ust.1-2 ustawy Prawo o ruchu drogowym ustala się opłatę w wysokości brutto:
- Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 340 zł.
- Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 440 zł.
Za przechowywanie na parkingu strzeżonym pojazdu usuniętego z drogi ustala się opłatę za każdą dobę w wysokości brutto:
- Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 22,14 zł.
- Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 22,14 zł.
WAŻNE!!!!!
Odbiór pojazdu nastąpi tylko i wyłącznie po okazaniu dowodu wpłaty lub polecenia przelewu oraz zezwolenia na odbiór pojazdu wystawionego przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia w tym przypadku przez Straż Miejską w Gliwicach