Nie zwalniamy tempa i 10 października zwolniliśmy kolejne dwa miejsca postojowe w mieście. Na bieżąco też sprawdzamy od was zgłoszenia o nieużytkowanych pojazdach. Zanim jednak zabierze je laweta musimy sprawdzić do kogo należy pojazd i jaki jest jego stan.
Przypominamy
Art. 50a. ustawy prawo o ruchu drogowym
„1. Pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub Policję na koszt właściciela lub posiadacza.
2. Pojazd usunięty w trybie określonym w ust. 1, nieodebrany na wezwanie gminy przez uprawnioną osobę w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, uznaje się za porzucony z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten przechodzi na własność gminy z mocy ustawy.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, gdy nieodebranie pojazdu nastąpiło z przyczyn niezależnych od osoby zobowiązanej.
4. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio, gdy w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia pojazdu nie została ustalona osoba uprawniona do jego odbioru.
(…)”