Parkuj z głową (na karku) wciąż i wciąż

Co powoduje lekceważenie przepisów prawa o ruchu drogowym? Ilu ludzi, tyle odpowiedzi. Światem rządzą zasady, dzięki nim nasze życie staje się prostsze, a zachowania innych przewidywalne.
Dziś chcemy przypomnieć, po raz kolejny, o konieczności „parkowania z głową (na karku)”. Jedną z zasad wartych przypomnienia jest stosowanie się do znaków drogowych.

Przykład pierwszy.
Na zdjęciu widoczny jest znak wskazujący początek płatnych miejsc postojowych z tabliczkami wskazującymi godziny pobierania opłat i sposób parkowania pojazdu. Równolegle do krawędzi jezdni, pół pojazdu na jezdni, pół na chodniku. Takie zasady pozwalają na nieskrępowane korzystanie z chodnika przez pieszych.
Tymczasem kierujący widocznym na zdjęciu pojazdem postanowił, że nie musi stosować się do zasad i wjechał na chodnik, zajmując całą jego szerokość. W ten sposób nie pozostawił pieszym możliwości swobodnego korzystania z chodnika.
Dlaczego to zrobił? Czy miał głowę na karku kiedy parkował? Jedno jest pewne, złamał zasady i poniesie konsekwencje prawne swojego zachowania.

Przykład drugi
Widoczny na zdjęciu samochód, został „zaparkowany” na powierzchni wyłączonej z ruchu. Niby drobiazg, niby nikomu nie przeszkadza. A jednak, kiedy przyjrzymy się zdjęciu, zobaczymy, że znak poziomy „powierzchnia wyłączona z ruchu został umieszczony bezpośrednio przed przejściem dla pieszych. Dlaczego? Żeby polepszyć widoczność na przejściu i żeby chronić uczestników ruchu drogowego.
Kolejne zasady naruszone. Pośpiech? A może coś zupełnie innego? Kierujący również poniesie konsekwencje swojego zachowania.

 

Dlaczego po raz kolejny piszemy o zasadach? Dlatego, że choć bywają nudne i uciążliwe, może przyjść dzień, kiedy ich przestrzeganie uchroni nasze zdrowie lub życie.

Pamiętajmy – dziś małe wykroczenie, mało nas obchodzi, jutro duże przestępstwo może narobić nam kłopotu. Dlatego przestrzegajmy zasad, również w drobnych sprawach, szanując prawa innych (w tym przypadku – innych uczestników ruchu drogowego).

 

Skip to content