fbpx

Komórki organizacyjne

image_pdfimage_print
Wydział Organizacyjny

Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności obsługa organizacyjna, kadrowa, magazynowa, gospodarka majątkowa, w tym prowadzenie ksiąg inwentarzowych, prowadzenie spraw z zakresu teleinformatyki, prowadzenie składnicy akt, zamówień publicznych, sporządzanie zbiorczych analiz w zakresie kontroli zarządczej, prowadzenie ewidencji zarządzeń, poleceń służbowych i instrukcji komendanta.

Wydział Wykroczeń

Do zakresu działania Wydziału Wykroczeń należy w szczególności prowadzenie czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia, w tym przygotowywanie materiałów dowodowych, wnoszenie środków odwoławczych oraz reprezentowanie Straży przed sądem.

Wydział Profilaktyki i Komunikacji Społecznej

Do zakresu działania Wydziału Profilaktyki i Komunikacji Społecznej należy w szczególności działalność profilaktyczna oraz promowanie właściwego wizerunku Straży, inicjowanie i podejmowanie działań zmierzających do poprawy komunikacji społecznej pomiędzy mieszkańcami a Strażą, prowadzenie oficjalnej strony internetowej oraz Biuletynu Informacji Publicznej, inicjowanie oraz podejmowanie działań profilaktycznych na rzecz poprawy porządku, oraz informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń.

Wydział Dyżurnych

Do zakresu działania Wydziału Dyżurnych należy w szczególności przyjmowanie zgłoszeń od mieszkańców lub instytucji i koordynowanie ich załatwienia w terenie przez strażników, a także prowadzenie ochrony obiektów powierzonych Straży oraz obsługa monitoringu w zakresie wykrywania wykroczeń i przestępstw.

Wydział Prewencji

Do zakresu działania Wydziału Prewencji należy w szczególności praca w terenie poprzez bieżące realizowanie zgłoszeń interwencyjnych mieszkańców. Prowadzenie działań prewencyjno-kontrolnych w miejscach zagrożonych naruszaniem spokoju i porządku publicznego. Czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego poprzez reagowanie na wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji, w tym usuwanie pojazdów z drogi oraz stosowanie urządzeń do blokowania kół pojazdów. Zabezpieczanie i ochrona porządku podczas zgromadzeń i wszelkiego rodzaju imprez publicznych. Doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca zamieszkania.

Wydział Dzielnicowych

Do zakresu działania Wydziału Dzielnicowych należy w szczególności praca w terenie poprzez patrolowanie dzielnic miasta w zakresie utrzymania czystości i porządku. Kontrola przestrzegania obowiązków dotyczących utrzymania czystości i porządku oraz gospodarowania odpadami, wynikających z przepisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Gliwice, Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Ustawy o odpadach. Prowadzenie działań kontrolnych związanych z ochroną środowiska, w tym kontrola miejsc dzikich wysypisk śmieci, wyrzucania oraz spalania odpadów. Kontrola wyznaczonych targowisk oraz osób prowadzących sprzedaż w innych miejscach na terenie gminy. Kontrola przestrzegania obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt przez osoby utrzymujące zwierzęta domowe. Stała współpraca, wymiana informacji i podejmowanie wspólnych działań z Radą Miasta, radami dzielnic i mieszkańcami w zakresie utrzymania ładu i porządku publicznego.

Wydział Księgowości

Do zakresu działania Wydziału Księgowości należy w szczególności prowadzenie ksiąg rachunkowych, opracowywanie planów finansowych, sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych, obsługa księgowo-finansowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, obsługa księgowo-finansowa Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej, wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, sporządzanie list wynagrodzeń pracowników, ewidencja i windykacja należności z tytułu mandatów karnych, kar porządkowych, zasądzonych i naliczonych zryczałtowanych kosztów sądowych na rzecz Gminy Gliwice, prowadzenie postępowań dotyczących ulg i umorzeń w zakresie należności z tytułu mandatów karnych.


Skip to content