Aktualne ogłoszenia o naborach znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej.
Kandydaci na stanowisko strażnika miejskiego przechodzą następujące etapy rekrutacji:
- Weryfikacja złożonych dokumentów
Analiza dokumentów pod kątem spełniania wymagań niezbędnych, określonych w ogłoszeniu oraz sprawdzenie czy aplikacja kandydata zawiera wszystkie wymagane w ogłoszeniu dokumenty. - Test z wiedzy ogólnej
Kandydaci muszą wykazać się przede wszystkim wiedzą z zakresu funkcjonowania administracji publicznej, samorządu, problematyki związanej z bezpieczeństwem i porządkiem oraz topografią miasta Gliwice. - Test sprawności fizycznej
Poszczególne ćwiczenia stanowią podstawę określenia ogólnego poziomu sprawności fizycznej niezbędnej do pracy na stanowisku strażnika miejskiego. Poziom ogólnej sprawności fizycznej kandydata określa średnia ocen uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń. - Rozmowa kwalifikacyjna
Po zebraniu potrzebnych informacji oraz analizie dokumentów kandydat bierze udział w rozmowie kwalifikacyjnej. - Badania
Badania psychologiczne oraz badania przeprowadzone przez lekarza medycyny pracy.
Zakres zadań na danym stanowisku dostępny jest w szczegółach dotyczących naboru.